Tekniikka

Tehoa ja suorituskykyä

Uudessa XF:ää on saavilla kahdella eri moottorityypillä PACCAR MX-11 ja MX-13 moottoreilla. Nämä moottorit on suunniteltu täyttämään Euro 6-päästövaatimukset uudenaikaisten ja perusteellisesti testattujen komponenttien avulla. Näitä ovat muun muossa yhteispaineruiskutus, muuttuva geometrinen turboahdin, pakokaasun takaisinkierrätys EGR sekä nerokas pakokaasun jälkikäsittely.

MX-11

Uusi PACCAR MX-11 on ihanteellinen vaihtoehto kustannustehokkaaseen liikennöintiin tarjoten keveyden ja erittäin alhaisen polttoainekulutuksen. MX-11 moottori on 11l ja tarjoaa 440 hevosvoimaa varsin laajalla kierrosluku alueella alkaen 1450r/min – 1700 r/min. Vääntöä moottori tuottaa 2100Nm alueella 1000-1450 r/min.

MX-13

Uusi PACCAR MX-13 moottori on erittäin tehokas ja suorituskykyinen, mutta samalla käyttökustannuksiltaan varsin alhainen. Moottorista on saavilla 3 eri tehovaihtoehtoa jotka ovat 410, 460 ja 510 hevosvoimaa ja näitä vastaavat vääntömomentit (2000, 2300 ja 2500Nm). Nämä ovat käytettävissä laajalla kierroslukualueella ja alkaen varsin matalilta käyntinopeuksilta lähtien.

Alhaisemmat käyttökustannukset

Osien integroiminen myös alentaa käyttökustannuksia ja näin huoltaminen on yksinkertaisempaa ja nopeampaa. Esimerkiksi MX-moottoreissa Polttoainesuodatin ja vedenerotin on yhdistettu yhdeksi kokoonpanoksi, mikä helpottaa huoltotoimenpiteitä. Lisäksi MX-13 on ainoastaan yksi käyttöhihna, joka lisää tehokkuutta ja vähentää huoltotarvetta.

LF-Sarja »
CF-sarja »
XF-sarja »
Esittely
Tekniikka
Voimansiirto
Kuvagalleria
Euro 6-teknologia
 
CT Finland